loading...
ذاکرین تهران
آخرین ارسال های انجمن
محمد مهدی اقبالی بازدید : 2964 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (1)

(( بسم الله الرحمن الرحیم))

با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربران-مخاطبین-بینندگان-همراهان و بچه شیعه های گرامی.



آقای پویانفر اول یک سلام و احوال پرسی با مخاطبین و کاربران و بینندگان سایت داشته باشید تا بعدش به سوالات بپردازیم.

محمد حسین پویانفر: سلام عرض می کنم خدمت تمامی خواهران و برادران مومن و متدین و مذهبی و همچنین

 خدمت شما و همکاران محترم و زحمتکش و مخاطبین و کاربران خوب سایت بچه شیعه.

بچه شیعه: متولد چه سالی-چه ماهی و چه روزی هستید؟ پویانفر: متولد 24/2/1363 بچه شیعه: متولد چه شهری هستید؟ پویانفر: تهران بچه شیعه:اصلیتتون کجایی هستند؟ 
پویانفر: تهران -شمیران 
بچه شیعه:فرزند چندم خانواده هستید؟چند تا برادر و خواهر هستید؟ 
پویانفر: فرزند دوم هستم و یک خواهر و یک برادر دارم. 
بچه شیعه: مجرد هستید یا متاهل؟ 
پویانفر: مجردم دانلود 7 عدد فایل مداحی به سبک روضه و سینه زنی و شور محرم 1389 با نوای کربلایی محمد حسین پویانفر: ((لازم به ذکر است که این نوا ها و تصاویر آقای پویانفر برای اولین بار است که در فضای سایبر و اینترنت منتشر می گردد و هر گونه کپی برداری از متن این مصاحبه و تصاویر موجود در مصاحبه بدون ذکر نام منبع و بدون کسب اجازه شرعا حرام است)) 1) مداحی شماره یک با حجم 1200 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید 2) مداحی شماره دو با حجم 4800 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید 3) مداحی شماره سه با حجم 3900 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید 4) مداحی شماره چهار با حجم 600 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید 5) مداحی شماره پنج با حجم 1400 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید 6) مداحی شماره شش با حجم 2100 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید 7) مداحی شماره هفت با حجم 4500 کیلو بایت برای دریافت در این قسمت کلیک کنید  
بچه شیعه:لطفا میزان تحصیلاتتون رو بیان کنید؟ 
پویانفر:ورودی سال 1382 رشته روانشناسی دانشگاه آزاد واحد رودهن هستم 
بچه شیعه:از خودتون بگید:مثلا چه غذاهایی رو دوست دارید –از چه رنگی خوشتون می یاد و سرگرمی شما در ساعات بیکاری چیه؟وووو... 
پویانفر: غذا ها که مهم نیست هر غذایی که باشه میل می کنم رنگ هم برام مهم نیست ولی در ساعات  بیکاری بیشتر مطالعه می کنم و کتاب می خونم. 
بچه شیعه:آقای پویانفر خیلی مختصر و مفید مداحی رو برای مخاطبین و خوانندگان بیان فرمایید:اصلا مداحی یعنی چی؟ 
پویانفر:بنده قائل به نام مداحی نیستم بنده قائل به نوکری و خدمت اهل بیت(ع) هستم حالا فرقی نمی کنه  یکی مداحی می کنه یکی کفش جفت می کنه یکی چای درست می کنه یکی توفیق داره برای دستگاه  امام حسین پول خرج می کنه. 
بچه شیعه:خوب حالا بفرمایید از کی و کجا استارت مداحی رو زدید و شروع کردید؟ 
پویانفر:بنده سال1387 ماه محرم بود که رسما کارم رو شروع کردم و توی یک اتفاق با آقای حاج حجت  کسری که استاد بنده بودند که انشالله خداوند سلامتی بهشون بده و شفا پیدا کنندبرخورد کردم ایشان  خودشون به بنده پیشنهاد داد بنده قبلش فقط قاری قرآن بودم و با پیشنهاد ایشان به سمت مداحی سوق  پیدا کردم مداحی هم یک چند دفعه ای کرده بودم ولی در حد معمولی بود تا سال82 هم فقط شاگردی می  کردم و از سال 87 رسما وارد عرصه هنر مداحی و نوکری اهل بیت(ع) شدم.  
بچه شیعه:چه طور شد که ذاکر و مداح اهل بیت شدید؟ 
پویانفر: این که دست من و شما نیست صد در صد نظر لطف آقا سید الشهدا بوده که ما رو لایق دونست ک ه نوکری خونه اش و خونواده اش رو بکنیم و هر کسی هر جای عالم دم از نوکری سید الشهدا می زندبدون  اذن خانم حضرت زهرا(س) نمی تواند که نوکری کند. 
بچه شیعه:تشویق کننده اصلی شما در این راه چه کسی بود یا است؟ 
پویانفر:ما خوب کلا خونواده مذهبی داریم از قدیم هیئت می رفتیم پدرم رو سال 1372 از دست دادم ولی  دوران کودکیم را به یاد دارم که همراه با پدرم هیئت می رفتیم و خیلی خلاصه عرض کنم توی یک  خونواده امام حسینی بزرگ شدم یعنی نوکری توی خونواده ما ارثی هست تشویقی نیستش. 
بچه شیعه:آیا شما استاد مداحی نیز داشته اید؟اگر مقدور می باشد نامش رو بیان فرمایید: 
پویانفر:بله آقای حاج حجت کسری 
بچه شیعه:شرط کار یک مداح خوب شدن و مداح خوب ماندن چیست؟ 
پویانفر: بنده روی کلمه مداح تکیه نمی کنم ولی بزرگترین اصل برای نوکری کردن چهار تا حرفه: (باور ) اصل کار و شر اینه که باور داشته باشی که هر لحظه توی هر مکان در محضر حضرت سید الشهدا هستی  چه روی منبر چه پایین منبر چه توی اتاق خوابت چه بین مردم چه توی دانشگاه هر جایی که هستی باور  داشته باشی که سید الشهدا نگاهت می کنی یعنی این یک شرط اصلی و نوکری شما نمره داره. 
بچه شیعه:آیا به سفر حج مشرف شده اید؟(چرا تا کنون تصمیم و مشرف شدن به سرزمین وحی را نگرفته اید؟) 
پویانفر: خیر-تا حالا موقعیت اش ایجاد نشده است 
بچه شیعه: سفر عتبات عالیات چطور؟چند بار مشرف شده اید؟ 
پویانفر: بله یکبار 
بچه شیعه:دفعه اولی که به سفر کربلا مشرف شدید چه سالی بود؟چطور شد که مشرف شدید؟


پویانفر: سال 1382 بود که مرز باز شده بود و همه می رفتن و بنده هم تنهایی مشرف شدم

بچه شیعه:لطفا حسی رو که اولین بار به کربلا مشرف شدید و چشماتون به اون صحن و سرا افتاد رو بیان کنید؟ 
پویانفر: نمی شه بیان کرد یعنی بیان کردنی و قابل توصیف نیست ولی هنوز مزه اش زیر دندانم هست 
بچه شیعه:چه چیزی باعث شده که حسین پویانفر در جمع دوستان-محبین اهل بیت-بچه هیئتی ها-و جوانان محبوب بشود؟ 
پویانفر: ذات مردم اینه که به سید الشهدا نگاه می کنند و به دنبال روشنایی می روند انسان باید تلاش کند  برود دنبال نور و کنار نور بایستاد و زمانی که کنار نور بایستی مردم نگاهت می کنند و منظور از نور در  اینجا هم وجود حضرت سید الشهدا(ع) است ولی این حرفی که شما زدید رو در درون خودم نمی بینم 
بچه شیعه:شما تا چه اندازه و مقدار منطقی هستید؟ 
پویانفر:بنده خودم رو محسوب به یک جمع کوچک نکردم و تو همه محیط ها می روم دانشگاه رفتم که  دیدم باز بشودبه غیر از کتاب های مذهبی کتاب های متفرقه مانند رمان زیاد می خونم به قول معروف  فکرم و ذهنم باز باشه پویا باشه و با همه قشر از روحانیون و بچه مذهبی ها گرفته تا دیگر قشر هایی که  یک خرده متفاوت هستند در ارتباطم و به قول معروف خودم رو آپدیت و به روز نگه داشتم. 
بچه شیعه:نظر شما در مورد پوشیدن لباسهای رنگی و مارک دار چیست؟ 
پویانفر:به نظر بنده بچه شیعه بایدمودب و مرتب و منظم و خوشگل باشه ولی لباس شهرت که پیامبر و اهل  بیت(ع) سفارش کردن ولی باید در عین سادگی باشه و چون که همه ما رو به چشم یک بچه شیعه به چشم  وکر اهل بیت(ع) نگاه می کنند و نوکر یک خونه ای هستیم که اربابش سفره دار بودند باید در شان اربابمون لباس بپوشیم که خدایی نکرده یک وقت نوکری نباشیم که آبروی اربابش رو ببرد. 
بچه شیعه:آیا تا به حال دوستی-رفیقی کسی بوده که بخواهد از طریق دوستی و یا رابطه ی دیگه به شما و  آبرو و اعتبارشما لطمه بزند؟کی بوده؟دوست داری با او چکار کنی؟آلان کجاست؟ 
پویانفر: به این سوال دوست ندارم که جواب بدهم 
بچه شیعه:آقای پویانفر بیشتر چه روضه هایی می خوانید؟ 
پو.یانفر: تا اون جایی که من سعی می کنم با یک سلام خودم رو به کربلا برسونم ولی بنده توی مداحی هایم  از همه اشعار استفاده می کنم و روضه های به خصوصی نمی خونم سعی می کنم روضه های متفاوت و از  مصیبت اهل بیت(ع) بخونم و تلاش می کنم که جلسه ام پربار باشه. 
بچه شیعه:اقای پویانفر شما اشعار خود را چگونه تامین می کنید؟آیا خودتون این اشعار را می سرایید یا شاعر اختصاصی دارید؟  
پویانفر: بنده برای ماه محرمی که گذشت شاید برای هر شب بالای 20 ساعت وقت گذاشته بودم و همچنین  به اتفاق دوستانم شبها تا اذان صبح وقت می گذاشتیم و شعر می گفتیم و یکی از دوستانم که خیلی بهم  لطف داره که راضی نیست اسمش رو ببرم خیلی بهم کمک کرد ولی خودمم الحمدالله دست به قلم بودن و  شدنم بد نیست 
بچه شیعه: به نظر شما چه اشعاری باید برای قشر جوان سروده شود و به صورت مدح در آید؟ 
پویانفر: بنده در حدی نیستم که بگویم چه شعری خوب یا بد است بنده به این موضوع قائل نیستم و  بزرگتر ها هستند و بیشتر و بهتر به این موضوع آگاه و واقفند ولی یک بزرگتری به بنده فرمود که : هموخونی رو کنار نگذاز که خیلی تاثیر گذار است و باعث پرباری جلسه می شود 
بچه شیعه: چقدر زمان لازم دارید که مجلس رو کاملا آماده کنید و به اوج خود برسانید؟ 
پویانفر: این که انسان روی منبر بشینه و زحمتش رو بکشد ولی بدونه که هیچ کاره است و دستش خالیه و  اینی هم که عرض می کنم از یکی از نوکران خوب امام حسین اموختم که ایشان هر موقع که روی منبر  می نشست و قصد خوندن روضه رو داشت دستش رو توی جیبش می کرد و بیرون می آورد و دست خالی اش رو نشون می داد و وقتی که از ایشون پرسیدم که چرا این کار رو می کنید به بنده فرمود که : بنده  زحمت ام رو می کشم و شعرم رو حاضر می کنم و می گم یا صاحب الزمان من دستم خالیه و شما باید  کمک و مدد کنی. 
بچه شیعه: به نظر شما هیئت و روضه و سینه زنی چه تاثیری بر روند زندگی و حتی روح و روان و کار های روزمره مردم مخصوصا جوانان دارد؟


پویانفر: جلسه حضرت سید الشهدا باید تاثیر بزار روی روح و روان آدمی به طوری که وقتی از یک جلسه بیرون می

 رود باید فکر و احساس کند که به سید الشهدا نزدیکتر شده و بشیم و یک عاشق همیشه سعی می کنه که شبیه

 معشوقش بشه این جلسات باید باعث بشه که به اهل بیت(ع) نزدیک بشیم و این رو بدونیم که سید الشهدا چطوری

 زندگی می کرده نفس می کشیده رفتار می کرده ووو..... جلسه باید ما رو یک پله به آقامون نزدیکتر کنه این جلسه

 بار داره بنده خودم وقتی یک دهه نوکری می کنم می بینم که چقدر رفتار های بدم کمتر شده چقدر به اربابم

 نزدیکتر شدم ولی اگر این حالات در کسی ظاهر نشه و احساس کنه که هیچ تاثیر بر وی نداشته خود ایشاون مشکل

 داره و مانند آبکشی می مونه که توی آب هست فقط تمیز می شه آبکش و جلسات سید الشهدا مانند این می مونه

که ما توی یک صحرایی گم هستیم و جلسات هم مانند یک چراغ می مونه که ما ها رو به سمت خودش می کشونه

.

بچه شیعه: آقای پویانفر چه طوری می توانیم آسیب های مداحی رو شناسایی کنیم و بعد از شناسایی اون رو ریشه کن کنیم؟                                                                     
پویانفر: بنده توی خودم آسیبی رو نمی بینم که بخوام بگم الحمدالله اونقدر پیر غلام و بزرگتر توی دستگاه  امام حسین هستند که نظر من زیاد دردی رو دوا نمی کنه ولی مردم ذاتشون به خوبیت می رود و مردم بیشتر دنبال انسان عالمی هستند کسی که بار معنوی و علمی داشته باشه کسی که بار نداشته باشه مردم  به دنبالش نمی رودند. 
بچه شیعه: به نظر شما چه مشکل یا مشکلاتی در پیش رو مداح و مداحی است که می تواند به مداحی ضربه بزند؟ 
پویانفر: این که غافل بشیم که ما نوکر هستیم این که غافل بشیم که مردم دنبال ما نمی آیند دنبال حضرت سید الشهدا می آیند این که غافل بشیم که ما چیزی نیستیم توی این دستگاه نیستیم و واسطه کوچکی هستیم. 
بچه شیعه: محمد حسین پویانفر طرفدار پرسپولیسه یا استقلال؟ 
پویانفر: این زیاد سوال خوبی نیستش و شخصا دنبال فوتبال نیستم 
بچه شیعه: آیا سینما هم می روید؟آخرین دفعه ای که سینما رفتید چه تاریخی بود و با چه کسی رفتید؟و چه فیلمی بود که دیدید؟ 
پویانفر: بله در دوران محصلی می رفتم ولی در حال حاضر خیر نتونستم برم و آخریت فیلمی که دیدم فیلم  آقای ابراهیم حاتمی کیا به نام رنگ ارغوان بود که به اتفاق دوستانم رفتم دیدم. 
بچه شیعه: بازیگر مورد علاقه و محبوب شما چه کسی است؟ 
پویانفر: این هم زیاد سوال خوبی نیستش و جوابش رو نمی تونم بدم و علاقه ای هم ندارم. 
بچه شیعه: از چه موسیقی بیشتر خوشتون می یاد؟پاپ-کلاسیک و یا سنتی؟) 
پویانفر: موسیقی سنتی رو بیشتر دوست دارم تا کلاسیک و پاپ و البته اون هم کم گوش می دهم 
بچه شیعه: خواننده ای که حسین پویانفر صدایش رو دوست دارد چه کسی است؟ 
پویانفر: صدای کسی رو زیاد دوست ندارم بیشتر صدای روضه خون ها رو دوست دارم 
بچه شیعه: دوستان نزدیک و درجه یک شما چند نفرند؟اگر ممکنه نام ببرید؟ 
پویانفر: دوستان بنده خیلی زیاد هستند و الان بخوام اسم دوستان درجه یکم رو عرض کنم بالای 1 ساعت زمان می بره 
بچه شیعه: دوستان همکار شما چه کسانی هستند؟ 
پویانفر: بنده حدود یکسال است که خدمت آقای حاج محمود کریمی می روم و شاگردی می کنم و از ایشون یاد می گیرم و حدود از سال 1380 تا حالا رفاقتی با حاج عبدالرضا هلالی دارم و از ایشون هم  خیلی چیز ها یاد گرفتم و توی این چند سال هم این ارتباطمون قطع نشده و امیدوارم که همیشه هر دو نفر این عزیزان در راه نوکری کردن حضرت سید الشهدا با اخلاص و سلامت باشند. 
بچه شیعه: تا حالا کدام یک از دوستان و عزیزان مداح افتخار خواندن و مداحی با شما رو داشته اند؟ 
پویانفر: ما که کسی نیستیم که کسی افتخار کنه با ما بخونه ولی بنده خودم با اکثر مادحین برنامه داشتم و خوندم. 
بچه شیعه: ورزش مورد علاقه و حرفه ای شما چیست؟ 
پویانفر: کوه می روم-فوتبال بازی می کنم-شنا می روم-پیاده روی تک نفره رو خیلی خیلی دوست دارم 
بچه شیعه: آقای پویانفر اگر قصد سفر تفریحی به خارج از کشور را داشته باشید کدام یک از کشور ها را انتخاب می کنید؟ 
پویانفر: تا حالا بهش فکر نکردم ولی خیلی دوست دارم مراسم ماه محرم کشور هند و پاکستان رو ببینم. 
بچه شیعه: آقای پویانفر آیا تا به حال از بین مداحان و همکاران کسی بوده که دل شما را شکسته باشد و از او دلگیر باشید؟اگر امکان داره نامش را بیان فرمایید؟


پویانفر: نه کسی نبوده الحمدالله

بچه شیعه: چند تا کلمه معنوی ازتون می پرسم اولین چیزی که به ذهن شما رسید رو بیان کنید؟1 -حسین)2-عباس)3-حیدر کرار)4-حضرت مهدی)5-مقام معظم رهبری)6-مردم فلسطین و لبنان)7 -کربلا)8-بین الحرمین)9-بچه شیعه)10-باغ فدک و حضرت زهرا) 
پویانفر: 1) ارباب 2) تکیه گاه ما و حضرت ابالفضل 3) از آقا امیرالمومنین غریب تر کسی توی عالم نبود 4 ) شوق نفس کشیدن 5) گرمی نفس کشیدن 6) مردم فلسطین امیرالمومنین ندارند اگر داشتن مشکلشون حل می شد ولی مردم لبنان امام حسین دارند پرچمشون بالاست 7) یک شعری مرحوم آغاسی می خونند بنده عرض می کنم کربلا سنتور اسرار خداست 8) کلمه جا نمی گیره 9) شیر 10) بغض گلوگیر 
بچه شیعه: آقای پویانفر احساس کنید که در یک روز سر زمستون دربرف در حرکت هستید دوست داری  در برف پا جای پای کی بگذارید و به مسیر خود ادامه دهید؟ 
پویانفر: اجازه بدید این سوال رو اخر مصاحبه عرض می کنم الان نه 
بچه شیعه: امسال محرم از نظر شما چگونه بود؟هیئت چطور بود شلوغ بود یا خلوت؟ 
پویانفر: روز به روز این آتش حرارتش بیشتر می شه و همون طور که روایات داریم در آخرالزمان کفر و عدل  کنار هم با سرعت حرکت می کنند و همانطوری که دنیا داره به سمت کفر و ستم میرود از اون طرف هم آدمایی که دلشون روشنه روز به روز دارند پیشرفت می کنند جلسه سید الشهدا پر رونق تر می شه مردم  چشمون روحشون به سمت جلسات اهل بیت میرود و روز به روز دیدشون و میلشون بیشتر می شه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مهدی در تاریخ 1392/01/22 و 20:19 دقیقه ارسال شده است

عالی بود


کد امنیتی رفرش
درباره ما

http://aghigh.ir/files/adv//56_333.gif
http:///imgs/2014-01/50714853051351089024.gif
هزینه تبلیغات شما در این قسمت ماهانه 5 هزار تومان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 27 آذر 1393
  • چهارشنبه 26 آذر 1393
  • يکشنبه 09 آذر 1393
  • يکشنبه 02 آذر 1393
  • يکشنبه 25 آبان 1393
  • سه شنبه 29 مهر 1393
  • سه شنبه 15 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • دوشنبه 20 مرداد 1393
  • يکشنبه 12 مرداد 1393
  • پنجشنبه 09 مرداد 1393
  • دوشنبه 06 مرداد 1393
  • سه شنبه 10 تير 1393
  • دوشنبه 02 تير 1393
  • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 14 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 09 ارديبهشت 1393
  • شنبه 06 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 31 فروردين 1393
  • پنجشنبه 28 فروردين 1393
  • چهارشنبه 27 فروردين 1393
  • دوشنبه 18 فروردين 1393
  • شنبه 16 فروردين 1393
  • چهارشنبه 13 فروردين 1393
  • پنجشنبه 07 فروردين 1393
  • چهارشنبه 06 فروردين 1393
  • دوشنبه 26 اسفند 1392
  • يکشنبه 25 اسفند 1392
  • شنبه 24 اسفند 1392
  • پنجشنبه 22 اسفند 1392
  • جمعه 16 اسفند 1392
  • پنجشنبه 15 اسفند 1392
  • چهارشنبه 14 اسفند 1392
  • يکشنبه 11 اسفند 1392
  • شنبه 10 اسفند 1392
  • جمعه 09 اسفند 1392
  • پنجشنبه 08 اسفند 1392
  • چهارشنبه 07 اسفند 1392
  • سه شنبه 06 اسفند 1392
  • دوشنبه 05 اسفند 1392
  • شنبه 03 اسفند 1392
  • چهارشنبه 30 بهمن 1392
  • دوشنبه 28 بهمن 1392
  • يکشنبه 27 بهمن 1392
  • پنجشنبه 17 بهمن 1392
  • پنجشنبه 26 دی 1392
  • پنجشنبه 05 دی 1392
  • دوشنبه 27 آبان 1392
  • يکشنبه 14 مهر 1392
  • سه شنبه 26 شهريور 1392
  • يکشنبه 17 شهريور 1392
  • يکشنبه 10 شهريور 1392
  • يکشنبه 03 شهريور 1392
  • شنبه 02 شهريور 1392
  • جمعه 01 شهريور 1392
  • چهارشنبه 23 مرداد 1392
  • پنجشنبه 17 مرداد 1392
  • دوشنبه 14 مرداد 1392
  • چهارشنبه 9 مرداد 1392
  • چهارشنبه 02 مرداد 1392
  • پنجشنبه 30 خرداد 1392
  • دوشنبه 27 خرداد 1392
  • يکشنبه 26 خرداد 1392
  • سه شنبه 21 خرداد 1392
  • پنجشنبه 26 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
  • دوشنبه 23 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 08 ارديبهشت 1392
  • جمعه 06 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 05 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 03 ارديبهشت 1392
  • شنبه 31 فروردين 1392
  • جمعه 30 فروردين 1392
  • پنجشنبه 29 فروردين 1392
  • سه شنبه 27 فروردين 1392
  • دوشنبه 26 فروردين 1392
  • شنبه 24 فروردين 1392
  • جمعه 23 فروردين 1392
  • پنجشنبه 22 فروردين 1392
  • چهارشنبه 21 فروردين 1392
  • دوشنبه 19 فروردين 1392
  • شنبه 17 فروردين 1392
  • نظرسنجی
    کدام را می پسندید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 82
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 549
  • بازدید ماه : 433
  • بازدید سال : 24,433
  • بازدید کلی : 329,037
  • کدهای اختصاصی